Operační systém Windows s odečítačem obrazovky Jaws

 Před nedávnou dobou se mi dostalo zajímavé příležitosti vyučovat 27. letého souputníka, který přišel o velkou část zraku po autonehodě. Mým úkolem č.1 bylo seznámit jej s ovládáním chytrého telefonu iPhone, který mu pořídil otec v době jeho resuscitace.


Seznámit jej s tímto přístrojem a možnostmi jeho ovládání nebylo zase tolik těžké, ačkoli jsem po čase došel k názoru, že by mu více vyhovoval nějaký tlačítkový kolega, například BlindShell Classic 2, který jsme si jeli vyzkoušet k mému dalšímu kamarádovi Karlu Giebishovi do Olomouce.


Bohužel otec pořízení nového telefonu zavrhl, takže se budeme i nadále snažit s iPhonem.


Další věcí pak byl počítač se systémem Windows 10 a odečítacím softwarem Jaws, který mu rovněž nikdo nepředstavil a neukázal, takže to vyšlo opět na mou maličkost. 


Postupně jsem tedy prostudoval asi trojici příruček, které byly k dostání na internetu a udělal si notný soupis potřebných znalostí a klávesových zkratek, které by se v našem případě mohly hodit a zároveň se doptal chytřejších jedinců na 2 - 3 maličkosti s ovládáním systému spojenými.


Ve výsledku jsem byl velmi mile překvapen, neboť ovládání není nikterak složité a připadalo mi mnohdy snažší jak u systému Mac OS.


Ve velmi krátké době jsem se byl schopen seznámit se základy a principy ovládání systému Windows včetně možnosti surfování na internetu či nastavení emailového klienta Thunderbird pro snadný příjem pošty.


Musím zde smeknout, neboť jak Windows, tak i software Jaws ušly velký kus cesty a stávají se pro mě schopnou konkurencí pro počítače Mac.


Byl jsem totiž uživatelem této kombinace softwarů před mnoha lety ještě v době Windows XP. 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Aplikace AlDente, aneb omezte nabíjení Macbooka na 100% a šetřete nabíjecí cykly a stárnutí baterie

Přijdou nové Apple Watch v osmém vydání s novým designem po vzoru iPhonů 12 a 13?