Proč Apple?

Na tuto otázku existuje vcelku snadná odpověď. Po ztrátě zraku jsem se začal daleko častěji zaměřovat na tvorbu nevidomých uživatelů, velmi často poté na serveru YouTube, kde jsem jednoduše poslouchal mluvené slovo. Možná tomu chtěla náhoda, nebo jen štěstí začátečníka: Co já vím, tenkráte jsem zkrátka narazil na video nevidomého uživatele produktů Apple - Romana kabelky.

Ve videu konkrétně představoval přístupnost tabletu iPad, tehdy ještě se systémem iOS, který v tehdejší době doznačné míry omezoval možnosti tohoto perfektního tabletu.

Tento koncept se mi zamlouval a jeho myšlenku jsem si uchoval v paměti, kdy jsem cca po dvou letech začal mamku přesvědčovat nad koupí tohoto jedinečného stroje.

To se mi po namáhavém naléhání a přemlouvání skutečně podařilo a já získal svůj první iPad, tenkrát v čerstvě uvedeném třetím vydání.

Později jsem upgradoval na iPad Air 2, ovšem jelikož se můj zrakový smysl nadále horšil, přišel jsem o možnost nahrávat si do tohoto parádního tabletu obsah bez pomoci sourozenců, kteří se mnohdy netvářili.

Jednoho krásného dne jsem se vztekl a iPad daroval kamarádce s tím, že jsem přešupačil na mobilní systém Android, kde krom prvotního nastavení jsem byl svým pánem.

Tenkráte se jednalo o tablet společnosti Huawei, konkrétně pak Mediapad M3 tuším.

Bohužel se můj zrak stále horšil a za nějaký čas byla mojí společností jen věčná tma.

Tenkráte jsem si začal uvědomovat, že tu samou službu mi bude vykonávat i mobilní telefon s Androidem a velká obrazovka je mi k prdu! Proto jsem nakonec i tento tablet svěřil do dobrých rukou a zůstal pouze s telefonem Huawei.

U něj se však vlivem grafické nádstavby eMUI po čase ztratila možnost příjímat hovory a zadávat hesla tak, aby mi to ve zpětné vazbě nehlásilo pouze hvězdičky.

Tohle byla pro mě poslední kapka a já přišel s prosíkem za mámou, která nesnáší běhání po úřadech, aby jsme začali vyřizovat iPhone. Doba řádně pokročila a z iPhonu a jeho systému iOS se díky vestavěnému správci stahování ve webovém prohlížeči Safari stal plnohodnotný systém, který ke svému chodu nepotřeboval činnost počítače, který mi tentokráte sice již nechyběl, potřeba počítače či Macbooku, který jsem mimochodem pořídil dva roky předtím by pro mne znamenalo značný ústupek.

Proto již pro mě nebyl systém iOS zábranou a stejně jako dříve u systému Android jsem nyní mohl ovládat vše plnohodnotně sám, včetně úvodní konfigurace.

No a to je asi tak ve zkratce celý můj příběh, aneb o tom, jak nevidomý uživatel znovu objevil Apple (Ameriku).

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Aplikace AlDente, aneb omezte nabíjení Macbooka na 100% a šetřete nabíjecí cykly a stárnutí baterie

Přijdou nové Apple Watch v osmém vydání s novým designem po vzoru iPhonů 12 a 13?