Microsoft a jeho operační systém Windows není pro nevidomého uživatele zase tak špatná volba!

Je tomu již více jak deset let, kdy jsem naposledy vlastnil pomůcku s operačním systémem Windows, tenkrát ještě ve variantě Windows XP, neboť novější Vista nebyla považována za vhodného nástupce XPéček.

Možná, že mé pocity z uživatelské přívětivosti jak Windows, tak i samotného odečítače Jaws tenkrát pramenily z pro mně zcela nové životní situace, kterou ztráta zraku bezesporu je!

Zžití se s touto pomůckou proto nebyla pro mně úplně snadná záležitost a když se pak ukázalo, že ve výuce stejně nemůže odečítač vyrušovat a použití sluchátek zase znemožní poslech výkladu učitele, bylo mé sklamání ještě dovršeno.

Nakonec mi byl zrak navrácen složitou operací mozku, kdy mi byla odsáta cysta, která zasáhla oční nerv. Zrak se mi vrátil na přibližných 10% u pravého oka, kdy to levé zkapalo.

Ovšem i toto minimální zlepšení mi tenkrát umožnilo pracovat na PC bez nutnosti asistence odečítačů obrazovky, maximálně byla občas nutná asistence systémového nástroje Lupa, která byla součástí systému Windows.

Abych tady ale úplně neplácal, tenkrát mi Jaws přišel vcelku složitý a v kombinaci se studiem na SŠ mi práci na PC nikterak neusnadnil.

Nyní, více jak o deset let později, když se mi dostalo pocty a příležitosti vyučovat kamaráda na počítači s tímto odečítačem jsem notně pozměnil svá dosavadní mínění o odečítači Jaws a Windows jako operačního systému pro nevidomého!

Nyní nemám s ovládáním systému skrze tento odečítač žádné větší problémy a veškeré ovládání jsem se naučil v průběhu jednoho večera, kdy beru v potaz celkový čas strávený nad výukou ovládání systému Windows s pár doplňujícími aplikacemi, mezi které řadím webový prohlížeč Chrome či emailový klient Thunderbird.

Jístě, že bylo potřeba doplnit znalosti v pár maličkostech, které jsem na internetu nedohledal, ale pomoc přátel byla parádní volbou!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Aplikace AlDente, aneb omezte nabíjení Macbooka na 100% a šetřete nabíjecí cykly a stárnutí baterie

Přijdou nové Apple Watch v osmém vydání s novým designem po vzoru iPhonů 12 a 13?