Odečítač obrazovky pro systém Windows (NVDA), aneb opravdu nedokážu pobrat existenci komerčního Jawsu

Jsou tomu cirka 2 týdny, co jsem na kamarádův počítač nainstaloval vedle existujícího odečítače Jaws také bezplatnou alternativu NVDA. Ze začátku jsem měl jisté obavy, neboť již léta spoléhám na produkty Apple, tedy určitě pochopíte, že již se systémem Windows nejsem úplný kamarád.

Instalace odečítače NVDA byla vcelku snadná, jen následná konfigurace hlasové syntézy musela počkat na další týden, neboť při našich schůzkách  chodíme s kamarádem ještě na kafíčko, což by jsme nestíhali.

V dalším týdnu se mi vcelku rychle povedlo zprovoznit syntézu hlasu Microsoft Jakub, namísto dočasného řešení v podobě bezplatné, za to však děsné syntézy eSpeak.

také jsem otestoval všechny klávesové zkratky, které již kamarád ovládá z odečítače Jaws a zjistil jsem, že změn ve způsobu ovládání je pomálu, takže nebude nutné zdlouhavé školení.

V příštím, tedy úterním setkání ještě doladím odezvu klávesnice při psaní textu, chci totiž hlásit jen celá slova, nikoli každý znak.

Kamarádovi jsem krom toho zhotovil i stručnou příručku se všemi klávesovými zkratkami, které by se mohli hodit.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Aplikace AlDente, aneb omezte nabíjení Macbooka na 100% a šetřete nabíjecí cykly a stárnutí baterie

Přijdou nové Apple Watch v osmém vydání s novým designem po vzoru iPhonů 12 a 13?