Aktualizace Windows na jedenácté vydání for #Blind - #Pohoda

Dnes jsem po dlouhodobé přípravě aktualizoval kamarádovi laptop na systém #Windows_11! Pravda je taková, že jako nevidomý uživatel, primárně využívající služeb #Apple ekosystému jsem byl značně nervózní, nechtěl jsem totiž z laptopu udělat nepoužitelnou cihlu, zralou na odpis a servis! Jelikož je kamarád také #Blind, využívá tento stroj vcelku pravidelně pro kontrolu emailové schránky či informací na internetu.

Dobrá věc se nakonec zdařila a já úspěšně rozběhal #Windows_11 a vše se zdá býti plně funkční! Tedy vše až na tiskárnu, kde je zapotřebí update ovladačů, což už jsem pro tentokrát nestihl, vzhledem k nedostatku času.

Příjemným překvapením pro mě byl odečítač #Narator integrovaný do systému Windows, na který jsem přepl z #Jawsu, aby v případě nutnosti cokoli během instalace donastavit probíhalo již se spuštěným odečítačem #Narator, neboť na obrazovku nevidím, takže mi chybí zpětná vazba!

#Narator je pro nutné začátky velmi úžitečným nástrojem, který nevidomému postačí minimálně do chvíle, než si nainstaluje a zprovozní odečítač komerční #Jaws, popřípadě open-source #NVDA.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Aplikace AlDente, aneb omezte nabíjení Macbooka na 100% a šetřete nabíjecí cykly a stárnutí baterie

Přijdou nové Apple Watch v osmém vydání s novým designem po vzoru iPhonů 12 a 13?